Падари муосир — ин танҳо шахсе нест, ки ба модар кумак мекунад. Ӯ як волидест, ки пурра ва баробар дар тарбия ва рушди кӯдак иштирок мекунад — аз рӯзҳои аввалини ҳаёти кӯдак.
Тадқиқотҳо нишон медиҳанд: кӯдаконе, ки бо падар вақти бештар мегузаронанд, бозӣ мекунанд, сӯҳбат мекунанд ва нигоҳубинро эҳсос мекунанд, эҳсосоти устувортар доранд, нутқашон хубтар рушд мекунад ва боварӣ ба худ доранд.
Аммо аз куҷо оғоз кардан лозим? Падар бо кӯдаки навзод, ё дусола, ё пеш аз мактаб чӣ кор карда метавонад? Чӣ гуна нигоҳубинро дуруст ва одилона байни волидайн тақсим кардан мумкин аст?

Барои чӣ иштироки падар муҳим аст
-
Ташаккули эҳсоси вобастагӣ. Кӯдак ғамхорӣ, овоз, бӯй ва тамоси падарро эҳсос мекунад — ин амният ва устувориро фароҳам меорад.
-
Таъҷуби таҷриба. Падар бо кӯдак дигар хел муошират ва бозӣ мекунад, ки ин ҷаҳонбинии кӯдакро васеъ мекунад.
-
Пуштибонии шарикона. Ғамхории якҷоя модарро аз хастагӣ наҷот медиҳад ва муносиботро дар оила мустаҳкам мекунад.
Падар будан — қаҳрамонӣ нест, балки раванди табиӣ аст. Чӣ қадар барвақт падар иштирокро оғоз мекунад, ҳамон қадар ин барои ҳарду табиӣ ва осон мешавад.
Чӣ гуна падар метавонад иштирок кунад
-
Аз рӯзҳои аввал: иваз кардани памперс, шинондан, бо ароба сайр кардан
-
Аз моҳи якум: сӯҳбат кардан бо кӯдак, нишон додани бозичаҳо, массаж кардан, суруд хондан
-
Аз як солагӣ: бозӣ кардан, хондани китобҳо, ҷамъ кардани конструктор, расмкашӣ
-
Аз 2 то 6 сол: бозии нақшӣ, сохтмон, ҳал кардани муаммоҳо, омӯзиши якҷоя
Муҳим нест, ки падар чӣ қадар вақт бо кӯдак аст — муҳими он аст, ки чӣ гуна он вақтро мегузаронад. Ҳатто 15 дақиқаи диққат ва муҳаббат ҳар рӯз барои кӯдак бештар маъно дорад, назар ба як рӯз бе тамоси самимӣ.
Чӣ гуна Bebbo кӯмак мекунад
Барномаи Bebbo барои падарон як қатор машғулиятҳо ва бозиҳоро пешниҳод мекунад, ки осон ва шавқоваранд:
-
Машғулиятҳо барои кӯдакони хурдсол: бозиҳои оддии сенсорӣ, ки метавон дар хона, дар замин ё дар оғӯш анҷом дод
-
Хондани якҷоя: қиссаҳо ва афсонаҳо барои шабхонони муштарак
-
Бозиҳои рушди ҳаракат ва тафаккур: конструкторҳо, пазлҳо, вазифаҳо барои гурӯҳбандӣ
-
Рушди эҳсосот: машқҳо барои шинохти эҳсосот, ки падар метавонад якҷо бо кӯдак иҷро кунад
-
Назорати рушд: қайди қад, вазн ва дастовардҳо — падар метавонад худаш ин маълумотро ворид кунад
Ҳамаи машғулиятҳо дар барнома мувофиқи синну сол таҳия шудаанд ва тавзеҳ медиҳанд, ки чӣ гуна бояд онҳоро гузаронд, ба чӣ бояд диққат дод ва чӣ гуна кӯдакро дастгирӣ намуд.

Маслиҳатҳо барои ғамхории якҷоя
-
Рӯйдодҳоро якҷо муҳокима кунед: кӣ чӣ корро осонтар анҷом медиҳад? Тақсимоти вазифаҳо бояд бо асос бошад, на бо стереотипҳо.
-
Ҷадвали чандҷониба таҳия кунед: барои ҳар волид вақт барои худ ва барои кӯдак ҷудо шавад.
-
Якдигарро дастгирӣ кунед: ҳар кас метавонад хато кунад — муҳим аст, ки якдигарро танқид накарда, кӯмак кунед.
-
Ба ҷузъиёти хурд аҳамият диҳед: як афсона, наҳории субҳона ё сайри якҷоя — ин низ тарбия аст.
Хулоса
Падар будан аз он рӯз оғоз мешавад, ки кӯдак таваллуд мешавад — на вақте ки ӯ гап задан ё роҳ рафтанро ёд мегирад.
Ва агар падар аз аввал дар паҳлӯи кӯдак бошад — ин ба фоидаи худи кӯдак, модар ва падар мебошад.
Bebbo-ро боргирӣ кунед — ва падари фаъоли фарзанди худ шавед, аз имрӯз.